28 September 2011

Love letter #1

A tribute to darlingss of my heart =)

Just a very quick update ---- taken from facebook.
Buat adek adek yang disayangi sekalian,

Aku tulis ini berdasarkan rasa cinta yang pernah hadir dalam hatiku dan masih aku simpan elok buat pedoman yang akan aku pegang sampai bila bila enshaALloh.

Cinta yang sebenar, yang jujur, yang ikhlas dan yang tulus itu sebenarnya sangat tidak menyakitkan, bahkan ia menyembuhkan. Ia menimbulkan rasa rindu yang mengakibatkan kita tidak ingin berbuat yang tidak baik dan ia menimbulkan rasa kasih dan cinta yang mengakibatkan kita hendak menjadi yang terbaik.

Cinta yang sebenar itu sebenarnya mampu menjadikan kita seorang manusia yang lain, yang pastinya jauh lebih baik dan mampu menghindar kita dari berbuat silap.

Dan cinta yang paling indah itu adalah apabila orang yang kita cinta itu ditakdirkan pergi sekalipun dari hidup kita, kita masih lagi kekal dalam kebaikan dan bahkan menjadi lebih baik lagi kerana rasa cinta yang kita alami dulu rupanya mampu merubah kita menjadi lebih cinta pada Sang Pencipta kita berbanding sang kekasih.

Adek adek yang aku cinta sekalian,

Aku banyak berbuat silap dimasa lalu, lantas aku tuliskan ini agar kalian tidak mengulangi silapku. Betapa banyak masaku, emosiku dan kasih sayangku aku berikan dengan sia sia kepada cinta yang sebenarnya tidak membawa aku ke mana mana dahulu. Sehinggalah pada suatu hari, Tuhan menarik rasa cinta dari hati sang kekasihku sampai aku terdiam tak mampu berbicara dan aku sikit lagi hendak gila dibuatnya.

Tapi Tuhan itulah yang paling paham kita. Selepas kasihku itu pergi, tanpa ku sedar rupanya rasa cintaku dulu lah yang banyak mengajar aku menjadi seorang manusia. Aku bangun semula dan akhirnya aku mampu tersenyum dan berterima kaseh pada si dia yang pernah dahulu aku anggap lagu dijiwaku.

Aku secara peribadi tidak menyokong budaya couple. TAPI, kalau dengan kamu dating tersebut dapat menjadikan kamu seorang wanita yang lebih baik, yang menjaga aurat dengan sempurna, yang menjaga solat dengan cemerlang, yang bilamana kamu terkenangkan cinta kamu kepada sang kekasih kamu itu menjadikan kamu lebih takutkan Tuhan dan lebih gigih belajar untuk sama sama cemerlang, yang bila kamu berbicara dengannya, dia akan mengingatkan kamu supaya berterima kasih kepada ibu dan bapamu, dan yang bila kamu merindukannya, kamu jadi malu kerana tahu bahawa walaupun dia bukan seorang ustaz, tapi peribadi dan akhlaknya adalah sangat baik; kalaulah itu dia, maka aku rasa.. kalau kamu lepaskan sang kekasih yang begitu, memang kamulah yang rugi!

Tapi kalau bila kamu bersamanya, dia yang mengajak kamu kepada yang tidak tidak, dan tidak ada usaha dalam dirinya untuk menjadi manusia yang lebih baik, berani aku katakan, dia bukanlah yang terbaik untuk kamu.

Bagi aku, kalau betul hendak couple, fikirlah sehabis baik bak kata Syuha Sue. Kalian masih muda, berkawanlah dengan semua orang. Enjoy your single life as much as you can, yang bilamana kelak kamu sudah berumahtangga, kamu tidak akan merindu zaman single kamu.

Jujur aku katakan, kalian mampu hidup sendirian sehinggalah saat kalian diijabkabulkan kelak. Aku setuju dengan Misnaza n Noury. Kalian berdoalah yang banyak. Tuhanlah yang paling paham kita sebenarnya.

Aku mohon maaf kalau ada yang aku tulis menyinggung mana mana, tapi aku anggap aku sebagai seorang kakak disini, aku tuliskan dengan penuh rasa cinta dan kasih ku pada kalian agar kalian sentiasa mendapat yang terbaik di dunia dan diakhirat. Dulu aku teda kakak kakak yang nasihat begini lalu aku banyak berbuat silap.

Dan atas dasar cinta dan kasih ini jugalah, aku mendoakan agar aku dan kalian semua di pelihara Tuhan dari segala keburukan dan hasad dengki dan fitnah dunia dan mudah mudahan kelak kita akan dikurniakan dengan sang kekasih yang akan menyintai kita apa adanya dan yang paling utama, dialah yang akan membimbing dan menyintai kita sampai ke syurga =)
p/s : I love my sisters.. in fact, I love them more than I love myself.



2 comments:

yusuf mujahidin said...

Aslmualaikum

boleh nampak betapa sayangnya sis kepada adik2 dari tulisan ni.

semoga Allah rahmati perjalanan hidup kita.


seperkara yang penting ialah, menjaga hati.

orang yang bijak ialah orang yang belajar dari kesilapan sendiri

sesungguhnya lebih bijak orang yang belajar dari kesilapan orang lain.

Duniakuabstrak said...

hati kena kuat menolak yang tidak tidak